Skip to content

Syrius-zenét játszom

2013/02/03

Eredetileg megjelent: 1970.  november 2., Ifjúsági Magazin.
A dokumentumot Bálint Csaba közölte újra. Köszönet érte.
Eredetileg újraközölve: 2009.11.02. – Passzio.hu

Syrius-IM-1970_nov002m

Syrius-zenét játszom

– Ráduly Mihály kollégád mellett te kaptad a legtöbb szavazatot a szakmai szuper együttes szavazáson.
– Sohasem kerestem a népszerűséget. Nem örülnék annak, ha a mi zenénk a slágerrajongók kedvence lenne.

– És a szakma…?
– Az más. Zavarba jövök, ha valaki odajön és gratulál, de nagyon jólesik.

– Énekesként és basszusgitárosként is rád szavaztak kollégáid. Neked melyik a fontosabb?
– Amikor hallom az orgonát és a dobot, a harmóniákból és a ritmusból automatikusan, ösztönösen következik az, amit a gitáron játszom. Mindig az énekre koncentrálok.

– Underground muzsikus vagy?
– Itthon mi játszottuk először ezt a stílust. Nem tartom szerencsésnek a kifejezést. Mi “Syrius”-zenét játszunk.

– Zenészmúltad?
– Huszonkét éves vagyok. Tizenhat éves korom óta játszom. Először a Syncom-együtteshez kerültem, majd alapítója voltam az első magyar blues-együttesnek, az Új-Rákfogónak. Aztán következett a Syrius…

– Hol tanultál?
– Hét évig hegedültem, hat évig zongoráztam zeneiskolai hallgatóként. A legtöbbet mégis nagy muzsikusok lemezeiről tanultam. Egy óriás egyéniség feltérképezése – egy szemeszter.

– Mennyit gyakorolsz?
– Minden héten három napon át reggeltől estig. A hét végén ugyanis szüleim elmennek Érdre és én nyugodtan próbálhatok, nem zavarom őket.

– Állítólag izgága vagy.
– Van benne valami. Elég gyorsan “begurulok”, sokszor vitatkozom, talán oktalanul is. Mentségemre szolgál, hogy ezt utólag mindig belátom.

– Jellemezd egy-egy mondattal a Syrius tagokat.
– Baronits: pompás teamzenész, még pompásabb üzletember. Pataki: hangulatok harmóniáinak királya. Ráduly: hál’istennek már ott tartunk, hogy lassan neve is van. Veszelinov: örök ellenzéki, mindene a zene.

– Kikhez köt a legerősebb szál?
– A barátaimhoz.

– Kit tartasz a legnagyobb énekesnek és basszusgitárosnak, és – ha választhatnál – melyik együttesben játszanál legszívesebben.
– Ének: David Clayton-Thomas a Blood Sweat and Tears-től, basszus: Lakatos Béla a Bajtala trióból, együttes: a Chichago.

– Most hol játszotok?
– A Ganz-MÁVAG kultúrotthonában.

– Akárhány beatzenésszel beszéltem, egyik sem vitatta: Orszáczky Miklós a legtehetségesebb magyar bluesénekes.

Reklámok
No comments yet

Vélemény, hozzászólás?

